Mahajunga 1 en 2-12 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu Mahajunga 1 en 2-12 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

Mahajunga 1 en 2-12

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 December 2012 | Madagascar, Antananarivo

De taxibrousse vertrok uiteraard weer 1,5 uur later. Ik zat voorin; in eerste instantie erg leuk, aangezien ik een geweldig uitzicht had en beenruimte, maar het werd al snel minder en minder en minder. De chauffeur zette muziek op, op discovlume en dat de hele dag en nacht. De box zat naast mijn hoofd, dus een klere herrie. Diverse keren gevraagd om het wat zachter te zetten, mn omdat ik ook wat wilde slapen…. Hij keek me aan al seen boxauto en gaf aan, dat ik maar moest slapen…. De muziek was vreselijk terwijl ze best leuke muziek hebben), dit waren eerder oergeluiden alleen maar met een klere drumbeat erin… uiteraard zei niemand van de Madagassies iets van…..
Pfff…. Wat een volk…. Om 10 uur kwamen we aan in Mahajunga. Het duurde nog een tijd eer ik het hotel had gevonden, aangezien ze het station weer eens verlegd hadden en ik uiteraard vanuit de kaart van begin dit jaar liep…
Mahajunga is een bloedhete plaats; het lijkt erop dat het hier om 7 uur s morgens al 30 graden is.
Ook deze plek ligt aan zee. Loop je daar, dan is er meestal een briesje en dat is dan heerlijk!
Het oude gedeelte ligt aan de zeekant, incl. een haven. Ook hier oude franse gebouwen en oude grote bomen. Bij de zee staat een hele oude baobab, men zegt dat die 700 jaar oud is ! Die heeft een omtrek van 21 meter!
Ik heb een tijd langs de kust gelopen en bij de haven gekeken. Rr gebeurde daar vanalles. Zo slopen ze hier ook oude schepen; het ijzer wordt met een grote hamer plat geslagen of uit elkaar geslagen…. De mannen die dat doen, lijken net op hulkjes, maar dan zwarte….. een spierballen dat die hebben ! Uiteraard hebben ze geeen gehoorbeschermers ; over een paar jaar horen ze dus niks meer…
En nu een raadseltje… wat is het toppunt van opvallen?
…. Dat zie je hier dus veel…. Een neger met een witte koptelefoon op zijn hoofd..
Ook zie je hier enkele moskees, maar wat ik elders nog niet heb gezien, maar hie wel…. Vrouwen in burka s.

• 03 December 2012 - 16:28

Regien:

ha Annelies,

Wat zien die vervallen huizen er droevig uit.
    En dan weer een mooi wit hekje om die grote boabab van 21 meter, leuk dat je rechts nog even dat
    jongetje kunt zien , zo word de afmeting van die boom nog duidelijker.
    Wat toch een apart soort mensen, radio keihard en niemand zegt iets, of durfd iets te zeggen.
    Hier in ons kikkerlandje kun je in iedergeval weer afkoelen, 1 december viel hier in Heytse al de eerste sneeuw.
    Nog een goede tocht verder !
    Pas op jezelf, groetjes, knuffel,