National Park d Ankarafinitsiba 4/5/6-12 De trip - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu National Park d Ankarafinitsiba 4/5/6-12 De trip - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

National Park d Ankarafinitsiba 4/5/6-12 De trip

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

08 December 2012 | Madagascar, Antananarivo


De trip duurde nog lang, zo’n 3,5 uur voor 120 km. Het was dan ook slalommen over de weg, omdat er overal gaten in de weg waren.
Aangekomen heb ik een tent genomen, waar ook een 2 persoons matras in lag. Luxe.
Ik ben naar het dorp gelopen, een 4,5 km verder. Het was af zien, want het was weer heel warm. Daar een paar keer koffie gedronken en op de terug weg, limonade en water onderweg gedronken en ook weer af en toe in de schaduw uitrusten….. mijn behoefte aan suiker neemt dan toe…
In het park stonden zo’n 12 tenten, er was een of andere school uit Tana aanwezig. Ik heb er verder total geen last van gehad, heb 2 dagn prima geslapen.

Vanmorgen zeer vroeg uit de veren, aangezien een fikse wandeling voor de boeg stond en ik niet in de hitte wilde lopen . Flink ontbijt genomen, te flink, want 2-3 uur later stootte het me steeds op.
Ik had gevraagd voor een combinative wandeling naar een canyon en door een bos waar ook lemurs zaten. De savanne, de weg naar de canyon viel tegen, hoog droog gras met hier en daar een struikje of een klein boompje, geen enkel beest gezien. D canyon was wel indrukwekken. Door de erosie van het zachte gesteente had zich een canyon gevormd, met spites omhoog stekende rotsen van allerlei rood-schakeringen. In het bos zagen we een klein slangetje van zo n 30 cm en daarna eentje van 150 cm. Die grote was geel met bruin zwart, volgens de gids een boa. Ook wees hij me op een hele vreemde rood-achtige vlinder, dike kleine vleugels, maar het meest bizar was dat de verpopping van de vlinder leefden en bewogen. Dat leken witte harige bloemjes…. Heel vreemd om te zien.
Helaas ook nu geen maki of lemur gezien. Ook een beetje vreemd, aangezien bij de terug weg hele stukken dezelfde weg waren. Toen ik moest betalen rekende men mij echter 2 wandelingen, hetgeen ik uitraard niet ging betalen. Uiteindelijk heb ik een wandeling betaald, de gids boos, die waande zich al snel rijk.
Na drie uur zelf nog een eindje gaan lopen; kom ik onderweg lemurs tegen…. Het zelfde geluid gemaakt en 2 waren heel nieuwsgierig en stonden me aan te kijken met een blik van: wat is dat voor een vreemd beest?
Er was ook een meer waar krokodillen zaten; overal hingen waarschuwingsborden, maar het vreemdste is date r kinder gewassen werden, mensen zaten er te hengelen…. Ik zag ook overall gaten in de grond en ga er van uit dat de krokodillen daar hun eieren hebben gelegd….. of de mensen die wegpakken??? Ik ben in elk geval alleen daar gaan kijken waar de lokale bevolking was, en dan nog de nodige afstand bewaard…. Ik heb het niet zo op krokodillen….
Vanmorgen zat ik al om _ uur aan de weg, in de hoop een taxi brousse te krijgen die nog een plekje vrij had…. Helaas, alle busjes reden door. Uieindelijk hebben ze vanuit het park een plek gereserveerd voor een rit. Ondertussen heb ik gigantische pijn aan een knie gekregen; De knie is ook veel dikker; verkeerde beweging gemaakt tijdens het wandelen? Ik kan de knie niet meer buigen.
Tegen 8 uur zou het busje langs komen; Gewacht tot half 11 (!!}, het was al harstikke donker omdat de slimmerikken van het park te moe zijn om de entrée lampen te vervangen, uitteindelijk kwam diegene die gebeld had langs en die heeft nog een paar keer gebeld.
Voordat het busje kwam een aantal pijnstillers genomen (en dat wil wat zeggen als ik pijnstillers neem). Ook in de bus, heel veel last ervan; ik kon wel mijn been wat recht leggen.
De volgende ochtend kwamen we tegen 12 uur in Tana aan. Extreem veel pijn aan de knie, kan er amper op lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 33927

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: