Antananarivo 9/10-12 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu Antananarivo 9/10-12 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

Antananarivo 9/10-12

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

10 December 2012 | Madagascar, Antananarivo

Ik was het spuugzat om steds op bed te hangen, dus en ik gewoon gaan lopen;Met een tempo van 1 km per uur of zo en behoorlijk wat pijn, kwam ik toch vooruit. Er waren overal kraampjes, maar datgene dat ik zoch, vond ik niet. Nou ja, ik zocht muziek, maar als je het niet kunt beluisteren, dan houdt het op.
Tussen de kraampjes voelde ik dat er iemand aan de zijkant van mijn rugzak zat (ik had 'm voor op mijn buik hangen), toen ik eraan trok en heel hard ' pardon??' zei, zei een verschrikte Madagassie van zo'n 17/18 jaar/ ' excusez' en maakte zich uit de voeten.
Even later op de Avenue de l'Independance, waar het overigens altijd erg druk is (veel paraderende mensen) werd ik omringt door een 7/8 kindrn, die ineens voor me, achter me en opzij van me stonden. Ik voeld een duwtje en dat men aan me zat.... ik duwde een kind weg en direct probeerde iemand de rits van de bovenkant van mijn rugzak te openen, hetgeen ook kukte, maar voordat hij iets eruit kon halen, verkocht ik hem een forse kaakslag (jongetje van 8 jaar schat ik), inmiddels voelde ik aan de zijkant van mijn broek, iemand aan de ritsluiting trekken, daar zat mijn beurs. IK sloeg naar die richting, maar had alleen de pet te pakken van een jongetje van een 5 jaar....en die had wel supersnel mijn rits open gekregen! Hij schreeuwde dat hij de pet terug wilde hebben, waarop ik antwoorde dat hij ze maar moest komen halen.... uiteindelijk heb ik ze een eind verder op de grond gegooid. De jongetjes renden verder.
Ze hebben niks gejat.

Even later zat ik op een bankje met een hoop mensen en was een oploopje aan de andere kant; vlgens sommigen zou de politie de kinderen aan houden, want die doen deze praktijken al maanden.... ik zag enkele jongetjes weglopen, dus dat was niet waar. Even later kwam een van die jongetjes huilend aan lopen. Wat bleek, ze hadden een Madagassie willen beroven, mar die had eentje t pakken gekregen en afgeranseld.
Die man die kwam iets aan een auto doen en tot 3x kwamen de kinderen langs en riepen vanalles naar hem. De 3e keer ging hij erachteraan, tevergeefs uiteraard, maar de kinderen bleven wel weg.

Ook hier erg typisch weer; iederen kijkt toe en geen mens helpt, men kijkt en lacht....bah, wat een volk....

Teruggelopen met heel veel last (bergop); 's Avonds flink onweer en heel veel regen.....resultaat.... stroom viel weer uit.
Met kaarslicht op de kamer gezeten.

Vandaag geprobeerd mijn ticket te reconfirmeren....vanavond is mijn vlucht....lukte niet...geen idee waarom.
Naar Air Madagaskar gelopen......pffff..... heel veel last van mijn been. Van boven tot aan mijn enkels is mijn been heel dik, ik heb niet de indruk dat de medicijnen aan slaan. Als ik morgen in de trein zit, regel ik direct een spoedafspraak bij de huisarts. Ook mijn voet is pijnlijk.
Maar goed,

Tot een dezer dagen!

Groetjes uit het snikhete Madagskar.....voor de laatste keer.....

Annelies

  • 10 December 2012 - 17:26

    Gonnie Perree:

    Hee Annelies
    dit klinkt niet erg fijn, denk dat je blij bent weer terug te zijn in het koude kikkerlandje.

    In ieder geval hele goede terugreis en beterschap met je been!
    groetjes Gonnie

  • 10 December 2012 - 20:53

    Regien:

    Ha Annelies

    Wat een heel andere vakantie, Ik hoop dat je toch nog iets genoten hebt.
    Maar als je de dieven,(ook al zijn het nog kinderen) van je af moet slaan, zakt de stemming toch behoorlijk.
    Heel veel sterkte met je been, en een hele goede terugreis.
    Fijn als je weer heelhuids in ons koude landje bent.

    liefs knuffel, Regien.

  • 11 December 2012 - 09:01

    Margriet:

    Hoi Annelies, wat een vakantie, ik hoop dat het niks ernstigs is met je been, het wordt toch niet van alleen zo dik en dan zo,n pijn. Deze vakantie zul je niet zo snel vergeten. Maar hopelijk gaat nu wel alles weer goed, en zul je blij zijn dat je weer thuis bent. 30 graden verschil is wel veel, om weer aan dit klimaat te wennen. Alvast hele fijne feestdagen en we zien je wel weer binnenkort. Lieve groetjes Margriet en Nico.

  • 14 December 2012 - 23:36

    Anne-Marie Van Den Bosch:

    Nou Annelies, ik heb meegenoten van je reis. Dankjewel!!!!!
    Beterschap voor je knie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 2772
Totaal aantal bezoekers 33916

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: