De eerste dag in Madagaska, Antananariva. - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu De eerste dag in Madagaska, Antananariva. - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Madagaska, Antananariva.

Door: Annelies Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 November 2012 | Madagascar, Antananarivo

Gisterenavond en vannacht in het vliegtuig de hele tijd een krijsende baby…Vanmorgen aangekomen.
Slechte start. Na heel lang gewacht te hebben op mijn bagage, bleek dat de bagage niet was meegekomen!
Zeer onhandig, aangezien het heel warm is en ik rondloop met een t-shirt met lange mouwen. In Parijs heb ik nog specifiek gevraagd of mijn bagage over ging naar het andere vliegtuig… natuurlijk, dat stond op..
Er werd een rapport opgesteld en hopelijk arriveert de bagage dan morgen….. en anders…geen idee. Ben ook benieuwd of ze ‘m afleveren in het hotel. Hebben ze wel beloofd, maar ja, tussen zeggen en doen kan een hemelsbreed verschil zitten.
Een Franse vrouw, die naast me zat in het vliegtuig, was heel behulpzaam, zijn werkt in Madagskar. Ik kon ook nog met haar naar de stad rijden.
Antananarivo is de hoofdstad en deze ligt verspreid over 17 heuvels. In eerste instantie kom je binnen vanuit een file die continu weer 15 meter overgaat en dan weer begint door de ‘wegtaxi’s die iedereen oppikken die langs de weg staat en mee wil. De stad lijkt een beetje zoals ook andere oud Franse koloniale steden in vergelijking met een stad in Azië.
Een hotelletje gepakt en vervolgens door de stad gelopen.

Het blijkt toch een wat knusse stad te zijn, wellicht doordat alles op heuvels ligt, heb je overal knusse stukjes. De mensen zijn bijzonder vriendelijk, open en relaxed. Vele zeggen ‘Bonjour’ en vragen hoe het gaat. Er zijn echter ook veel bedelaars, mn vele kinderen (in lompen gehuld), of moeders met kinderen die de hand uitsteken zodra je langs komt lopen.
De economie draait hier bar slecht; iets is te wijten aan de crisis maar de regering is diegenen die de grootste fouten maken. Links en rechts spreken mensen van een zelfverrijking van de regeringsleden….
Tijdens deze eerste kennismaking met Madagaskar viel me op dat er weinig mensen roken en, ik heb nergens iemand muziek zien maken, hetgeen m.i. toch heel vreemd is.
Ik ben bij een aantal banken geweest voor te pinnen, dat lukte niet. Vandaag was een feestdag, dus waren de baneken gesloten. Ik hoop dat morgen hiervoor een oplossing krijg.
Met pijn aan de kuiten omhoog en omlaag te lopen (en heel veeltrappen), sluit ik af…
Foto's kunnen er niet op, want het kabeltje van het fototoestel zit in mijn rugzak.....en die is er niet...




  • 01 November 2012 - 20:55

    Anneke:

    Hoi meis.wat een begin zeg pff. Hoop dat t heel gauw beter gaat lopen. Fijn dat er mensen bestaan die toch heel behulpzam zijn

  • 02 November 2012 - 07:23

    Margriet En Nico:

    Hoi Annelies
    Ondanks het niet zo leuke begin van je vakantie, hoop ik dat de rest goed verloopt en dat je vlug je spullen terugkrijgt. Een hele fijne vakantie, en we blijven je volgen.
    Groetjes Margriet en Nico.

  • 02 November 2012 - 09:15

    Anne-Marie:

    hey lieverd


    nou nou nou zeg wat een begin.
    mooi toch dat je iemand ontmoet die juo de helpende hand toesteekt.
    ja en dan onthaasten, je bent beperkt door dat je niet je spullen hebt.
    hopelijk ga jij al je spullen heel en wel snel krijgen in je hotel.

    veel plezier
    X Anne-Marie

  • 02 November 2012 - 09:21

    Anne-Marie:

    pijn in je kuiten? goh dacht ik toch dat je hier in Limburg al heel wat gewend was.
    een feestdag en er wordt geen muziek gemaakt, ja dat vind ik ook vreemd.

    geniet ze liesje

  • 03 November 2012 - 23:56

    Silvia Stappers :

    heey annelies

    ik hoop dat het nu wat beter gaat op je vakantie wat een pech weer zeg is hier echt herfst in nederland
    bah niets aaan geniet lekker van de warmte dan doen wij wel een extra trui aan
    wat ik je nog even wilde vertellen thobias is naar andere mensen geniet en neem het lekker van

    groetjes silvia ronald semmie

  • 04 November 2012 - 00:35

    Annet Müller:

    Hoi Annelies

    krijsende baby,
    bagage, die niet meekomt,
    geld dat niet gepint kan worden ....

    klinkt naar jezelf overgeven en loslaten,
    althans 'de opdracht' daartoe
    fais risette!
    heb je dàt alvast gehad:
    vanaf nu béter en je hebt in ieder geval beter weer dan wij hier ;)

    ik wist helemaal niet dat Malagasi zóóóó groot is
    wat met spanning de eerst foto's af.

    alors, je m'en vais,

    groetjes, Annet

    die feestdag: waarschijnlijk Allerheiligen of Allerzielen - één van de twee: in ieder geval een dag om de/je doden te herdenken: dat verklaart mogelijk de muziekloosheid ;)

  • 04 November 2012 - 19:57

    Marjo:

    Hey Annelies, wat een pech zo zonder bagage en het warme weer. Hopelijk volgt hij snel, veel sterkte en succes. Gr. marjo

  • 04 November 2012 - 19:57

    Marjo:

    Hey Annelies, wat een pech zo zonder bagage en het warme weer. Hopelijk volgt hij snel, veel sterkte en succes. Gr. marjo

  • 05 November 2012 - 00:08

    Gonnie:

    Heej Annelies
    Ben je nu wel al door die testfase heen of plagen ze je nog, ik hoop van niet! Ik hoop dat je vanaf nu heerlijk vakantie viert, een beetje voor mij mee, weetgierig als ik ben.

    Hou je haaks!
    groet Gonnie

  • 05 November 2012 - 13:59

    Anneke:

    Heej Annelies..ik meende toch eerder gereageerd te hebben en nu kan ik t niet vinden hmmm.
    Hoop dat je t naar je zin hebt,maar volgens mij moet dat wel lukken:-)
    Het is daar vast droger dan hier in Arnhem :-)

    Tot lees.

    Groetjes Anneke

  • 05 November 2012 - 21:48

    Gemke Post:

    Hallo allemaal,

    Annelies heeft me een smsm gestuurd met de vraag of ik wil doorgeven dat zij een paar dagen niet kan mailen omdat er geen internetverbinding is. Bij deze...

  • 05 November 2012 - 21:58

    Lineke:

    Hoi Annelies,

    Wat leuk om te lezen over Madagaskar. Fijne vakantie nog!

    Groetjes,

    Lineke (dochter van Gemke Post)

  • 06 November 2012 - 08:54

    Margriet:

    Hoi Annelies
    Leef je nog? We hebben niks meer van je gehoord, weten niet of je je koffer al hebt, of waar je zit.
    Als je tijd hebt en dit leest laat dan wat van je horen. Veel plezier en tot hoors.
    Groetjes Margriet en Nico.

  • 06 November 2012 - 10:03

    Gemke Post:

    Nog even een reactie: ik schreef gisteren dat Annelies geen internetverbinding heeft in de plaats waar ze nu is (Ambositra). Ze schreef dat het goed gaat met haar en dat niemand zich ongerust moet maken. Zodra het mogelijk is schrijft ze weer!

  • 07 November 2012 - 18:06

    Anne-Mary:

    Hallo Annelies,

    Wat super stoer om te lezen dat je weer op reis bent. Ik ga je zeker volgen :-)
    Ik wens je heel veel plezier toe, en hoop dat je bagage gauw boven water komt.
    In Twente is het kkkoud, brrr, en met de katten gaat het goed. Ze liggen te dutten en zijn vast en zeker bij jou daarzo ;-)

    Groeten,
    Anne-Mary M.

  • 07 November 2012 - 18:11

    Anne-Mary:

    ps:
    Ik heb vanmiddag contact gehad met je werkgever: je mag van hem nog 4 maanden bijboeken ;-)
    *grapje*

  • 07 November 2012 - 19:23

    Marion Peters:

    Hey Annelies,
    Miljaar, wat een begin van je vakantie! Ik hoop dat je inmiddels je bagage hebt ontvangen? Leuk deze site! Ik ga je zeker volgen. Heeeel veeel pelzier en geniet ervan!!!
    Grt.
    Marion Peters
    Ps; wat betreft die 4 maanden bijboeken? Is mij niet beked! :-))))

  • 07 November 2012 - 19:24

    Marion Peters:

    bekend!!

  • 08 November 2012 - 07:39

    Annelies:

    Helaas lukt het niet om op deze site in te loggen, evenals inloggen op gmail.
    Ik ga zo meteen naar de bush, dus ook daar is het niet mogelijk om op interenet te ko,en. Is her een fors probeem.
    Mijn rugzak heb ik inderdqqd terug. Ik probeer nog een paar keer om er op te ko,en? lukt het niet, jammer, ik benql 5 kwartier aan het proberen.

    Groetjes en dank je voor de reacties

    Annelies

  • 08 November 2012 - 17:21

    Anneke:

    Hoi Annelies..fijn om ff wat van je te horen. Aha..de bush in.Doe eens gek :-) Gelukkig dat je je rugzak weer trug hebt. Als je slim bent houd je stekkertje bij je en niet in bagageruimte :-)
    Nou ben heel benieuwd hoe je t zult hebben. Enne..bruiner dan mij :-p

    Doeii

  • 08 November 2012 - 18:24

    Anne-Marie:

    hey Annelies

    heerlijk om wat van je gehoord te hebbn en te weten dat alles nu oke is .
    op het internet na dan.

    veel plezier
    liefs Anne-Marie

    ps Gemke Post dank je wel voor tussentijds geruststelling

  • 09 November 2012 - 12:14

    Rik & Vero :

    hey anneliefje

    t is gelukt met de site zoals je ziet


    nice page ;)

    met de baby gaat alles prima :D
    het groeit goed ;)

    we spreken ons


    en zo niet nog een hele mooie indrukwekkende spannende vakantie zonder gekke dingen enzo

    kortomveel plezier


    groetjes en heel veel xxxjes
    Rik Vero & Dimilano
    en n flinke poot van Shadow




  • 09 November 2012 - 13:56

    Regien:

    Hoi Annelies

    Fijn om iets van je te horen, je bent dus niet verloren gegaan zoals (tijdelijk) je rugzak.Pas op voor de apen in de bush. Blijf je volgen.

    groetjes liefs, knuffel
    Regien.

  • 10 November 2012 - 16:13

    Silvia :

    heey annelies van dat alles goed gaat hier gaat ook goed hoor geniet maar lekker van je vakantie is hier herfst achtig maar op zich wel zacht weer dus we mogen niet klagen


    groetjes silvia ronald semmie

  • 10 November 2012 - 19:19

    Marjosliepenbeek:

    Hey Annelies,

    Hoe staat het daar........hier zijn de dagen alweer aan het korten.Hopelijk heb je het naar je zin.
    Gr. Marleen en Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 33918

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: