Tana-Diego Suarez, busreis 25/26-11 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu Tana-Diego Suarez, busreis 25/26-11 - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

Tana-Diego Suarez, busreis 25/26-11

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 November 2012 | Madagascar, Antananarivo

Vreemd geoeg had ik dit verslag er ok al op gezet, evenals 2 anderen, maar op een of andere manier funktioneert et hier heel slect.

Vanmorgennog door de stad gelopen en zowaar een leuk hotelletje gezien ; direct maar geboekt voor mijn laatste 2 dagen in Tana.
Daarna langzaam naar het taxi brousse station gegaan. We zouden om 14 uur vertrekken en raad het eens. 14 uur was niet zo, dat zou 15 uurzijn en 15 uurwerd 16;15uur….. en maar wachten in die hitte.
Er waren veel bedelende kinderen, ook een meisje van 6 jaar met een baby op de rug… ze bewoog zich voor over, vielen er 2 perzikken op de grond..
Een oude vrouw heb ik eten gegeven…ze was erg blij.
Onderwegnaar het noorden was het ook bloedheet. De wind was zelfs warm. Ongeveer 350 km bovenTana was er heel veel bos, het leek zelfs op oerwoud.
Naast me kwam iemand zitten die heel sterk naar drank rook; Hij viel direct in slap en al heel snel lag zijn hoofd helemaal op mijn schouder; Hem een paarkeer terug geduwd, maar hij kwam weer heel snel mijn kant uit; Toen hem volledig weggeduwd, inclusief gezicht totaal afgewend, viel hij tegen de buurman en sliep daar weer gewoon verder. Iedereen vond het wel komisch, ik minder.
Vanmorgen werd pas heel laat gestopt voor een plas pauze; typisch, de kerels kunnen er continuuit en de vrouwen moeten maar wachten tot de chauffeur hier ook eens aan denkt…
2 uur later werd ergens gestopt voor het ontbijt….afschuwelijk, overal 1000-en vliegen op… Ik heb me een stokbrood gekocht met bananen.
Dit reizen is zeer onhandig…. Geen mens zegt me wat er gaat gebeuren, hoe lang pauze is, eten of niet… In die 24 uur dat ik in de bus zat, heb ik wel geteld met 1 jongen een paar zinnen gesproken…er is dus zo goed als geen contact met de bevolking hier.
Toen we aan kwamen in Diego Suarez, hetzelfde problem, geen enkele taxi chauffeur spreekt Engels…. Vraag je iets, zeggen ze jaja… maar waarop weten ze niet…. Ik heb mijn rugzak gepakt en ben gaan lopen; uiteindelijk een hotelletje gevonden.
S Avonds langs de straat wat gegeten en de dames spraken ook nog enigzins engels….. pff ..eindelijk iemand om tegen aan te praten…


  • 01 December 2012 - 11:03

    Anne-Marie:

    hey lieverd

    zo te zien heb ik nog heel wat te lezen.
    jeetje is toch ook wat dat maar weinigen engels spreken en dus niet kunnen communiceren met zovele anderen. en niet met jou kunnen communiceren is .....
    ach ja maar hier met de techniek allemaal, kennis en scholen is zo veel mogelijk. dat missen hun allemaal, alhoewel missen? als zij niet met mensen van buiten hun land kunnen communiceren weten ze niet wat ze missen toch.
    alleen komt er een kink in de techniek dan.......
    nu ik ben kan weer online zjn.

    nog een mooie reis verder en hopelijk wat meer communicatie voor jou.
    en die hitte, nou hier wordt gewaarschuwd vooor kans op sneeuw.
    gisteren was t om 17.30 al begonnen met vriezen.

    big hugg
    Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 33955

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: