Ban Khoum Khan-Tham Long Ko - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu Ban Khoum Khan-Tham Long Ko - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

Ban Khoum Khan-Tham Long Ko

Door: Echtannelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

22 November 2010 | Laos, Vientiane

Donderdag 18 november Vientiane – Ban Khoum Khan (Ban Na Hin)- Tham Long Ko
Met een lokale bus in Ban Khoum Khan (Ban Na Hin) aangekomen en vervolgens overgestapt op een säwngthäewn naar Tham Long Ko, waar nog een paar toeristen in zaten. De ST is een autootje met erachter een stuk met een dak erop, waar men aan de beide zijden houten bankjes heeft gemaakt en vaak in het midden ook nog een bankje.
In Tham Long Ko is een enorme grot. Helaas duurde het tot 2 uur eer het autootje vertrok, met maar liefst 25 mensen erin, 300 kg cement, en ik weet niet hoeveel kilo, rijst en andere spullen, naast al onze rugzakken (van 12 toeristen..). Het was 3 uur eer we er waren. Er moest bij elkaar heel wat betaald worden…
Moesten we eerst door het water lopen om in de boot te komen…dat weigerde ik, aangezien ik mijn schoenen aan had. De boot werd toen aan de kant getrokken. De boot was lek, maar bracht ons gelukkig alleen naar de overkant. Daar moesten we over naar een andere boot, die bleek ook lek te zijn. Imand hoosde het water er steeds uit en de hele tijd, ik zat met de voeten omhoog. Ik moet eerlijk zijn, dat ik het heel ergerlijk vond. Je betaald immers niet voor niks zo veel…
We voeren ongeveer 40 minuten in een hel grote grot, soms met heeeeele hoge plafond, helaas was het erg donker en kon je alleen iets zien door de led-zaklampen die sommigen bij zich hadden. Vervolgens stapten we uit in een verlicht stuk; hier was het prachtig, allemaal stalagmieten en stalagtieten. Helaas leek het niet of iedereen de trein moest halen, men liep al snel heel ver voor me uit. Gelukkig waren er nog 2 mannen, die het heel rustig een deden en her en der foto’s maakten. Weer instappen in de boot en verder. Nog 20 minuten of zo gevaren, kwamen we aan de andere kant uit. Uitstappen, hier kon je iets drinken of iets kopen. Tien minuten rondgelopen en toen terug. Nu moest ik hozen…maar inmiddels had ik flip flappers gekregen van een gids, want bij het instappen moesten we een heel stuk het water in… die kon ik zo lang aan houden, en mijn schoenen werden wat hoger in de boot gezet…
Na een uur kwamen we buiten, het was bijna donker. Door het donker terug gelopen naar het autootje.


  • 22 November 2010 - 15:18

    Jose :

    Wat een avonturen!
    hier is ook teveel aan water alleen anders :)

    Groet jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Zuid Oost Azië

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Naar huis

03 December 2010

Bangkok en Ayutthaya

30 November 2010

Pakse in Laos en Ubon in Thailand

25 November 2010

Champasak- Pakse

22 November 2010

Savannakhet
Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 33956

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: