Naar huis - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Echtannelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 December 2010 | Laos, Vientiane

Vandaag, woensdagnacht vlieg ik naar huis. Ben inmiddels 3 dagen in Bangkok geweest, is wel genoeg...
Zo meteen pak ik nog de boot voor naar een Wat aan de overkant van de rivier te gaan.... en dan zit het er toch echt op.

Gisteren ben ik in Chinatown geweest....ongelofelijk wat een bedrijvigheid, werkelijk overal wordt verkocht..is wel leuk om door het Chinese gedeelte te lopen... er zijn niet veel toeristen die daar rondlopen...is natuurlijk wat ver lopen voor de meesten..
Ook ben ik naar Patpong geweest, welliswaar overdag, dus de avondmarkt heb ik maar voor een klein gedeelte gezien..
Wel zag ik dat er overal discotheken, dansclub en hoerententen waren. Ik zag op vele plaatsen, ook in Chinatown, allerlei seksatributen openlijk op de markt liggen tussen annanassen en de mie bij wijze van spreken.. Uiteraard zag ik alleen mannen die de spullen uitvoerig bekeken. Smmige bars waren open... naakte vrouwen zag ik op de muren geschilderd. Ook opvallend was een veelvoud aan clubs met Japanse namen. Ogenschijnlijk komen dus veel Japanners hierheen om een nummertje te maken. De hoertjes waren duidelijk te herkennen. En ook in dit gebied zag ik veel (jonge) vrouwen met oudere mannen.
Een Thaise vrouw vertelde me, die overigens 48 jaar was en een relatie had met iemand van tegen de 70 jaar, dat de meeste vrouwen een weaterse man willen, hoe ouder hoe liever, dan overlijden ze naar alle waarschijnlijkheid ook sneller.

Bijna vergeten te vertellen. 5 december was de verjaardag van de koning. De koning is aan het dementeren en lag op 5 december in het ziekenhuis. Desondanks was in heel Thailand groot feest. Er is trouwens niks vreemds (onlusten) gebeurd. In Bangkok was ik bij de grootste manifestatie...2 uur geweest...bla..bla..bla... en toen ben ik maar gegaan. Maar, ik heb 3x vuurwerk gezien, heeeeeeeeel mooi, maar het mooiste van alles waren de immense versieringen....de hoofdstraat, waar normaal duizenden auto's en motors door op gaan, daar waren alle bomen versierd met lichtjes, alle lantaren palen. een zee van licht, kilometers lang!
En 's avonds na het vuurwerk tien duizenden papieren vierkante ballonnetjes, die door middel van gas of zo de lucht in gingen...het waren wolken van lichtjes....die langzaam voortdreven..net alsof je in een sprookje zat. Het was een zee van licht...alle mensen liepen op de normaal o zo drukke weg, geen auto die meer door kwam, een grote massa wandelende mensen die allen genoten van datgene dat ze zagen...er heerste een sfeer van ontspanning, nee, eerder van vredig samen zijn...
Ja, mooi om dat gezien te hebben.

Nu ja, nu is mijn vakantie ook ten einde, tot.....

Bedankt voor jullie reactie...want alleen is ook maar alleen....leuk om dan iets te horen...ook al is het maar dat het steenkoud is in Nederland....

groetjes

Annelies

  • 07 December 2010 - 08:56

    Broertje Nico:

    (Had je mijn mailtje nog gezien?)
    Na het verjaardagsfeestje van de Thaise koning mag je wel stellen dat je het Licht gezien hebt. Het licht van, ja toch, vrede en samen met wildvreemde anderen vredig samenzijn. Je bent na al die tempels getransformeerd tot Wijze.
    En net als die andere 3 wijzen, breng jij voor ons het Licht mee uit het Oosten. Het KerstLicht van vrede voor alle mensen op deze aarde.
    Mooie gedachte van mij, toch?!
    Bedankt voor de mooie reisverslagen en foto's en na een behouden reis terug, tot heel gauw weerziens!
    Nico.

  • 08 December 2010 - 13:46

    Krina:

    Nou ik heb je verslagen met veel plezier en jaloezie gelezen hoor. Van hieruit ben je een hele tijd weggeweest, maar voor jou zal het wel omgevlogen zijn. Ik wens je een goede thuisreis en ja, t is hier stéénkoud!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Zuid Oost Azië

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Naar huis

03 December 2010

Bangkok en Ayutthaya

30 November 2010

Pakse in Laos en Ubon in Thailand

25 November 2010

Champasak- Pakse

22 November 2010

Savannakhet
Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1637
Totaal aantal bezoekers 33943

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: