Pakse in Laos en Ubon in Thailand - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu Pakse in Laos en Ubon in Thailand - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Annelies Hendrix - WaarBenJij.nu

Pakse in Laos en Ubon in Thailand

Door: Echtannelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 November 2010 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

Pakse tot 30 november
In Pakse veel rondgelopen en een dag een motortje gehuurd en naar het Bolaven Plateau gegeen.
Dit plateau ligt wat hoger en is dan ook koel. Het zou een prachtige natuur hebben, hele grote watervallen, enz. Nou, dat viel tegen. Ten eerste bij de eerste waterval kon je alleen de waterval van grote afstand zien, nou ja, dan zie je een waterval van 20 cm of zo…heb nog gevraagd of je naar beneden kon, maar dat ging niet en je moest hier zo wie zo een gids hebben. Nou ja, je kunt je natuurlijk bedenken wat ik dacht…dus op eigen houtje proberen naar beneden te gaan. Dat lukte, tot het eerste plateau, daarna hield het paadje op en kon ik niet meer verder… terug gegaan. Vervolgens naar de andere waterval…weer verkeerd gereden, want er staat niks aangegeven….dus je moet 10x vragen… de 2e was wel aardig, mede omdat je die van beneden af kon zien. In een aantal Thaise gezinnen hang ik binnenkort in de woonkamer op de muur, want ik moest met een aantal mensen op de foto. Allemaal met de waterval op de achtergrond… Een aantal mensen gingen onderuit, omdat ze met flipflapper naar beneden gingen, terwijl het pad door het spetterende water uiteraard flink nat en glibberig was. Toen ik weer terug was bij de souvenir en eettentjes, begon het te regenen, 2 uur lang, met bakken uit d hemel. Vanaf het moment dat ik in Laos ben to de 28e is er geen spetter regen gevallen…huur ik een motortje …… gewacht..gewacht..gekletst met een aantal Thaise mensen die een weekend in Laos waren. Die gingen op een gegeven moment met een super de luxe bus weg.. Toen het wat minder werd, tegen 4 uur ben ik toch weer gaan rijden. Over de ongeasfalteerde weg,
Moest ik op een gegeven moment in de remmen knijpen, voor me stonden een hoop mensen, 3 minibusjes, 3 super de luxe bussen, waarvan 2 dubbeldekkers, te wachten voor een enorme berg modder inmiddels, want de ongeasfalteerde weg was een glijbaan geworden. Iedereen die in de bussen zaten, waren aan het uitstappen en maakten aanstalten om te voet, door de modder naar boven te gaan. Aangezien ik een motortje boven zag, dacht ik dat ik het er ook maar op moest wagen. Met slippende banden en schoenen vol modder, kwam ik boven… onder gejuich van mensen die boven stonden. Hoe het met de bussen is gegaan weet ik natuurlijk niet…
In elk geval heb ik nog behoorlijk wat regen over me gekregen…dus dat plateau was niet zo´n succes. Nog een massage gehad, behoorlijk hard, maar wel lekker…uiteindelijk…

30 november naar Thailand, Ubon
Vandaag verliep mijn visum, dus moest ik het land uit. Het was een aardige relaxte rit. Ik zat naast 2 Italianen. Was erg gezellig, een hoop gekletst.
Er zat alleen een Amerikaan in de bus, die je continu hoorde kletsen, de hele 3 uur lang, iedereen n de bus kon woordelijk verstaan wat hij zei. Hou houdt iemand dat 3 uur vol= Je zult er maar naast zitten of ervoor…pfff
In Ubaon heb ik 2 uur met mijn rugzak op, gelopen om een hotelletje te vinden. Ik heb nl geen gids van Thailand. Maar er was ook niet iemand die een guest house wist Uiteindelijk heb ik het Tokyo Hotel gevonden. Het lijkt net een gevangenis de gangen…en de kamers….muren zijn niet geschilderd, of de verf is inmiddels er helemaal vanaf…. Een douche, wat heet een douche…een straal met alleen koud water. Nou ja, dan ben ik er maar voor een dagje. En dan door naar Bangkok of naar Ayutthaya, dat moet inmiddels ook weer droog staan )was toen ik de vorige keer in Thailand was, helemaal overstroomt. Ben benieuwd dus.

Hier in Ubon rondgelopen; er was een of ander feest met hoogwaardigheidsbekleders...zingen, dansen en een hoop mensen. War het over ging kan me geen mens vertellen..' no inglish'...
Ubon is een wat drukker stadje met heel veel verkeer...natuurlik heeft dat te maken met het feit dat ik weer in Thailand ben, vele grote wagens... is wel wennen... ook met oversteken...met een rollater heb je hier toch echt wel moeite.... voor je an de overkant bent, hebben ze je onderste boven gereden..
Morgen ga ik met de trein (!), in Thailand heb je nl treinen, naar Bangki\ok voor een dagje. Om 7 uur vertrekt de trein en om 18.30 uur ben ik er...hoop ik althans...

Hé Regine, als je zo begaan bent met mijn rug…ik wil best wel eens langs komen om hem te laten masseren……geen probleem hoor…

Nico, de plassende mensen durf ik hier niet op te zetten…krijg ik misschien problemen, want ik heb uiteraard niet gevraagd of ik een foto mocht maken…

Rya, hier zijn ook heel veel poezen...maar lang niet zo lief als die van mij... het is hier nu avond, uiteraard donker, heerlijk warm, ik schat tegen 22 graden...zal wel tegenvallen als ik terug kom...brrrr

Jose, als jij in zo'n busje zou zitten, dan zou je zou kreupel worden en het gaan uitschreeuwen.....
Bedankt iedereen voor de reacties...is leuk om iets te horen...

Groetjes


Annelies

  • 01 December 2010 - 16:51

    Regien :

    Hoi Annelies

    Fijn dat ze in Ubon een feest voor jou hebben gegeven.
    Trouwens ik wist niet dat je met de rollator was.!!
    Wat je rug betreft , ik zie je wel verschijnen, met rug.
    Bij terugkomst zul je niet alleen een cultuur shock, maar ook een klimaat shock krijgen.
    Het is hier n.l overal wit, erg koud, vannacht vriest het rond de 10 graden.
    Zou me maar een dikke trui of jas regelen voor je aankomst.
    Maar zover is het nog niet, geniet, geniet.

    groetjes Regien.

  • 02 December 2010 - 07:26

    Betty:

    Nou dat is snel voorbij gegaan hier tenminste, voor jou zal het wel veel langer lijken. Goede thuisreis!!

  • 02 December 2010 - 08:06

    René Teensma:

    Hoi Annelies,

    Nog even en het zit er voor deze keer weer op. Jij zal het missen, al was het alleen al het heerlijke warme weer en het relatief relaxte leven (zoals Regien al schrijft.....brrrrrrrr hier), en ik zal de prachtige verhalen van je gaan missen. Gelukkig kan ik je snel weer beluisteren tijdens onze onvolprezen OR-vergaderingen...hahaha. Nog een paar daagjes genieten aldaaro en alvast een goede terugreis gewenst!
    Groetjes, René

  • 02 December 2010 - 08:59

    Marjo Sliepenbeek:

    Hallo Anneleis,

    Je reis zit er bijna op..................Nu op weg naar Nederland. Hopelijk heb je iets warms bij je want het is verschrikkelijk koud en er is sneeuw. het was fijn deelgenoot te mogen zijn van al je belevenissen. Ik heb het gevoel dat je veel in bus, etc heb gezeten, reizen is wachten, wachten, ......................Ik ben benieuwd naar je persoonlijke verhaal. je foto's zijn schitterend.

    Goede terugreis met welkom thuis, Groet, Marjo

  • 02 December 2010 - 21:38

    Anne-Mary:

    Hoi Annelies,

    Nou ik heb je site weer gevonden hoor ;-)

    Indrukwekkende foto's maak je weer *ik geniet!!* :-)
    Ik wil toch ook even reageren op 1 van je foto's, daar waar je een huisje hebt gefotografeerd met als tekst "ra ra, wat is dit nou weer?" Nou ik weet het dus! Het is jouw kantoor om je in het buitenland te vestigen ;-)
    Heb ik nu de hoofdprijs gewonnen? :-d

    Met mij gaat het prima trouwens. Ze zijn deze week begonnen aan de badkamer. Minder leuk was dat ik mijn bed ben uitgeboord door de herrie, maar afgezien daarvan, gaat het prima.
    Virg. is bij me op bezoek en haar zul jij binnenkort wel ontmoeten als we bij jou een bakkie komen doen. Wat zullen we afspreken? Bij jouw thuis of op je nieuwe werkplek?

    Ik geef haar jouw link zodat ze je reisverhalen kan lezen en je foto's kan zien.

    Nou dame, geniet nog van je laatste paar dagen en wij spreken elkaar gauw!
    Ik wens je alvast een prettige vlucht terug enne oorwarmers liggen klaar voor je op Schiphol ;-)

    Dikke knuffel,
    Anne-Mary

  • 03 December 2010 - 10:20

    Jose Vreeswijk:

    Hallo Annelieske,
    Ik heb genoten van je reisverslagen en je prachtige foto's !Hier ligt veel sneeuw en het is erg koud.
    Laat de verwarming alvast maar branden.Prachtig die monniken.Ik heb moeten lachen om dat brommertje waarop je de berg op reed, ik zie het al helemaal voor me:)
    We missen je op de Merovingen, ik klep al je reisverslagen lekker door aan de cl, vinden ze leuk.
    Nou een goede terugreis enne een dikke trui aan he.

    Groetjes jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Khwaeng_Savannakhet

Zuid Oost Azië

Recente Reisverslagen:

07 December 2010

Naar huis

03 December 2010

Bangkok en Ayutthaya

30 November 2010

Pakse in Laos en Ubon in Thailand

25 November 2010

Champasak- Pakse

22 November 2010

Savannakhet
Annelies

Vrijdag 22 oktober stap ik in het vliegtuig richting Bangkok. Mijn bedoeling was enkele plaatsen in Thailand aan te doen, langzaam richting noorden. Vervolgens in Noord Laos de grens over. Langzaam afzakken naar het zuiden, en daar, als er nog tijd is, nog even terug naar Cambodja, terug naar de Angkor Watt. Vandaar uit weer de grens over met Thailand, richting Bangkok en weer naar huis. Op 8 december zal ik weer terug zijn in Maastricht...hopelijk heelhuids...en gezond.... enne..in tegenstelling tot jullie....erg bruin... ;-)

Actief sinds 17 Okt. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 33943

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2012 - 11 December 2012

Dan toch de andere kant uit, richting Afrika...

22 Oktober 2010 - 07 December 2010

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: